Budowa zdrowego stylu życia

Wskazówka 1: weź jeden dzień na raz
Czasami poślizgnięcie się przy jednym posiłku może zmienić się w cały dzień – a czasem tydzień – kiepskiego odżywiania. Pamiętaj, że nawet jeśli zepsułeś się podczas lunchu, możesz skupić się na zdrowym odżywianiu podczas kolacji. Jeśli popełnisz błąd lub pomylisz się z jedzeniem, wróć na właściwe tory! Kształtowanie zdrowych, codziennych nawyków sprawi, że dokonywanie zdrowych wyborów stanie się procesem automatycznym, a wykonywanie zdrowych zadań, takich jak przygotowywanie posiłków i codzienne spacery, będzie wymagało mniej dyscypliny. Nawyki kształtują się od kilku tygodni do kilku miesięcy, więc bądź dla siebie łaskawy i cierpliwy. Konsekwencja jest kluczem.

Porada 2: Bądź dla siebie miły
Kiedy jesteś ciężki, ludzie myślą, że odpowiedź jest prosta: jedz mniej i ćwicz. Brzmi to dość prosto, ale kiedy czujesz się przygnębiony, te „proste” zadania nie są takie proste. Bycie miłym dla siebie ma wiele korzyści dla zdrowia emocjonalnego i psychicznego i jest kluczowe zarówno podczas odchudzania, jak i po nim, aby uniknąć odbicia przybierania na wadze. Życzliwe nastawienie do siebie zbuduje Twoją pewność siebie i wzmocni pozytywne nastawienie, które przyczyni się do osiągnięcia celów odchudzania.

Łatwo jest być dla siebie twardym, czuć się przygnębionym, bić się i używać jedzenia, aby złagodzić ból, ale powoduje to cykl przybierania na wadze – czasami większy niż początkowa utrata. Zmień ten cykl. Bądź dla siebie miły przez cały proces!

Zastanów się: Czy wypadasz z planu żywieniowego, gdy jesteś zestresowany, emocjonalny, źle przygotowany itp.? Co możesz zrobić, aby zastąpić nawyk jedzenia jako mechanizm radzenia sobie?

Porada 3: Daj sobie pozwolenie na zmiany i Excel
Jeśli masz krytyczne grono przyjaciół i rodziny, może to negatywnie wpłynąć na Twoją drogę do utraty wagi – ale nie jest to niemożliwe do przezwyciężenia. Pamiętaj, że sam kontrolujesz swoją przyszłość! Ich słowa nie muszą określać Ciebie ani Twojej przyszłości.

Porada 4: Wielkie marzenia
Możesz stracić wiele kilogramów. Wizualizuj, dokąd chcesz się udać i upewnij się, że codzienne decyzje pokierują Cię w kierunku Twojej wizji. Poświęć trochę czasu na wyobrażenie sobie swojego nowego, zdrowego ciała. Poświęć trochę czasu na wyobrażenie sobie jedzenia pysznego, zdrowego jedzenia porcjowanego. Poświęć trochę czasu, aby wyobrazić sobie, że jesteś pewny siebie i wreszcie robisz wszystko, czego nie możesz zrobić z powodu wagi.

Możesz zmienić swoje dziedzictwo i rozpocząć nowy trend zdrowego życia dla siebie i swoich bliskich. Jestem dowodem, że to możliwe!

About the Author

You may also like these